12 Eylül 2010 Pazar

AÇILIŞ BİZİ DE TURİSTLERİ DE BÜYÜLEMEDİ


Türk spor basınının şahane… efsane… mükemmel… gibi methiyeli manşetler atışına aldanmayın. Çünkü Sezen Aksu- Heris düetinden başka bir şaheserimiz yoktu. Daha doğrusu teker teker değerlendirildiğinde çok güzel bir program olan akrobasi, semazen, Sezen ve Akdeniz, Troya kolaj olarak uyumsuz kalınca doğan güneşim Sezen-Heris düeti oldu. Biraz  o olsun, bu illa olsun, o zaten olmazsa olmaz düşüncesinin yarattığı abuklukta Sezen’e, hayatımın en keyifli müzik birleşmesi olan Greko-Turko harmanına tutuldum. Hani 'Troya’nın programda olduğu bir gösteride nasıl olurda Troya’sız metin çıkartırsın?' diyenleri çok duyduğum için; Troya’nın kombineli açılış töreni mensubumuz olmasından dolayı 'wooowww Truva' ballandırması yapamadım ama İspanyol arkadaşlarımın yorumlarını biraz sonra yazacağım.

Ben açılış törenlerinin sahneye bağlı kalmalıyım klişesini sevmeyenlerdenim. Hep bir sürpriz arar gözlerim. Hep Moskova olimpiyatlarındaki açılış töreni canlanır gözümde. Şöyle Fazıl’lı, Burhan’lı Hüsnü’lü Ayhan’lı (Sicimoğlu) bir sürpriz umdum durdum. Hani programı çok öncelerden biliyordum ama umut etmenin geçekle bir alakası olmadığında taze kaldı heyecanım. Dünyanın 3. büyük spor organizasyonun açılışı sürprizsin, yoldan geçen 10 TÜRKten 7’sinin yapabileceği sıradanlıkta bir gösteri düşünmedim. Hele Mehmet Ali Şahin’in ‘konuşma yapacağımdan haberim yoktu.’ , Faruk Nafiz Özak’ın ‘euro 2016’da hakkımızı yediler. Bu ülke olimpiyat bile yapar.’ demeçlerinin geçtiği bir açılış törenini hiç mi hiç ummadım. Belki de ‘sürpriz sürpriz’ diye tutturmamın belasıydı bu demeçler.

Rekor adı altında ballandırılan çocuklarla şarkı söyle kapanışındaki şuursuzluğa da 1 kaç kelime hatta cümle hatta paragraflar yazmak isterdim ama yazmayacağım. sadece 'umarım Kıraç o andan itibaren kapanış hazırlıklarına başlamıştır. boru mu? 2 hafta...

Anladığınız üzere beklentilerime ulaşamadığımı belirttim peki ya İspanyol arkadaşlar?

Mar= hoş olduğu bir gerçek ama geçişlerde yaşadığınız sıkıntı ortadaydı. Ve kapanışı neden öyle kaçarcasına yaptınız anlamadım.

Juan= dansözün bu kadar kapalı olmasının nedeni ramazan mı?

Suz= anlaşılan Sezen Aksu kendine iyi bakmıyor. Neşesi yerinde ama sesi biraz yorulmuş.

Dan= yahu siz dünyanın en iyi yemeklerini yapan ve yiyenlersiniz. Neden yoktu?

Ve toplu görüş= dönen insanlar olağanüstüydü ama gözler mercan dede’yi aradı. Müziği hiç akdenizli olmasa da TROYA harikaydı…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder