24 Eylül 2010 Cuma

DOYURMAYAN GLASGOW

Snookerı çok özlesem de Shanghai Open’ı geçen sene orada yaşadığım rezillik yüzünden izlemedim. Konsantrenin en üst düzeyde olması gereken oyunda yapılan şakşakçılıktan, flashlardan, oyuncu tepkilerinden, misafir nedir bilmezliklerine eklenmiş küresel kriz göt kaldırıcılığından, olimpiyatlardaki inanılmaz zıplamalarından sonra CRUCİBLE’YE bok atıp ‘BİTECEK… vurucam kırbacı vurucam kırbacı’ inanışlarından tutun kokuya varın ve hak vermeye çalışın. Belki hepsine rağmen saçma bir boykot deyip geçebilirsiniz ama ben özlemimi GLASGOW OPEN’a bıraktım. Bıraktım ama tv’nin spora etkisinin en üst noktasını görüp lanet etmeye yeltendim ama özlem ama sağ olsun RONNİE hepsini sildi hem de daha last 16 dayken. Kızdığım nokta turnuvadaki maçların 5 frame üzerinden oynanması. Yani 3 yapan kazanır, yani 1 saat günümdeydim ve nerelere geldim. Yahu bu oyun uzun oyundur, her noktasında stratejik değişiklikler olan oyundur. Ara sıra rakibine yem atıp onu dener, zorlar, stratejisini bulandırırsın. 3 yapan kazanır ne demek? HENDRY - RONNİE efsaneler çarpışmasının ilk hata yapan frameyi kaybeder finişleşmesi ne demek? Hele sadece final maçı 5 frame olmayacak düşüncesi ne demek? Hadi bir talihsizlik oldu devler erken çarpıştı, kurallar 5 idi tamam ama çeyrek final yarı final nasıl olurda yazı tura kıvamındaki seanssız oyuna denk gelir? Ahhh John Higgins waahh John Higgins… Sen olsan bu oyun bu komiklikte gitmezdi. Hani Çek Cumhuriyetinde belki olurdu ama İskoçya’da olmazdı, evinde olmazdı… Sen ki ekonomik krizde snookerı ayakta tutma becerisini gösteren snooker aşığı ve sıralama lideriydin ne işin vardı RUS MAFYASI kılığına girmiş medyanın tongasında…

Seviyorum, izliyorum ama 3’te biter noktası sinirlerimi zıplatıyor. Başka bir özellikte oyuncuların sinirlenirini zıplatıyor. Neymiş? 147 yapanın ödülü 4bin poundmuş!!! Lafı geçmişken 147 bir oyunda alınabilecek maksimum puandır ve CRUCİBLE’DE değeri 147BİN POUNDDUR. Zordur yazıyorum ama o’su fazladır (zoooo…r).
Ve ilk turda yaşanan olayı anlatmak isterim. Okumak zor diyene videosunu da koyacağım.

RONNİE 147ye doğru koşar adım ilerlemektedir ama kafada 4binlik rezil rakam vardır. 100ü geçince hakeme döner ve hınzırca ödülü sorar. Hakem gülerek cevabı verir. Birkaç kırmızı siyah kombinasyonundan sonra bir kere daha sorar hakem güler. Sayısı 140 olmuştur ve çok o’lu zoru başarmasına 1 siyah top kalmıştır ve protesto edip atmamak ister ama hakemi kırmaz seriyi yapar.







Bu arada bugün oynanan HENDRY-SULLİVAN maçının galibi SULLİVAN oldu ama dokunmadan hatta öpüşmeden seks kıvamında kaldı. Nedeni yukarıdaki 5 rakamında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder